TASK
Management of the development of the new corporate design and rollout.
Openness and a willingness to innovate are a tangible parts of Mainz 05’s self-image. In order to make this self-image, in the truest sense of the word, even more visible, a new club design as well as its own typography were developed together with the agency duo ONE8Y and Done by people. The M as the central element of the club logo serves as the starting point and anchor point. The design concept derived from this will be seen everywhere in the context of Mainz 05 in the future – from the layout of the digital channels to posters, flags, the print products, to the door signs at the office and, of course, on the most visible parts and the core of the action, i.e. the game, on the backs of the players.
In cooperation with: 1. FSV Mainz 06 / Done by people / ONE8Y
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
…………………………..
AUFGABE
Leitung der Entwicklung des neuen Corporate Designs und Rollout.
Offenheit und Innovationsbereitschaft sind spürbarer Teil des Mainz 05 Selbstverständnisses. Um dieses Selbstverständnis, im wahrsten Sinne des Wortes, noch sichtbarer zu machen, wurde gemeinsam mit dem Agenturduo aus ONE8Y und Done by people ein neues Club Design sowie eine eigene Typografie entwickelt. Das M als zentrales Element des Vereinslogos dient hierbei als Ausgangs- und Ankerpunkt. Das daraus abgeleitete Gestaltungskonzept wird in Zukunft überall im Kontext mit Mainz 05 zu sehen sein – vom Layout der digitalen Kanäle über Plakate, Fahnen, der Print Produkte, bis hin zu den Türschildern auf der Geschäftsstelle und natürlich auch auf den sichtbarsten Teilen und dem Kern des Handelns, d.h. dem Spiel, auf dem Rücken der Spieler.
In Zusammenarbeit mit: 1. FSV Mainz 06 / Done by people / ONE8Y